Mühendislik Eğitiminde Üretken Yapay Zekâ Destekli Öğretim Tasarımı

Etkinliğin Konusu, Amaç ve Kapsamı

Konu

Mühendislik eğitiminde üretken yapay zeka destekli öğretim  tasarımı

Amaç

Üretken yapay zekâ araçları, özellikle yükseköğretim ortamlarında; öğrenciler, öğretim elemanları, akademik danışmanlar ve yöneticiler tarafından eğitsel süreçleri dönüştürme potansiyeli açısından hızla benimsenmiştir. ÜYZ uygulamaları; metin, görsel, video, ses, müzik ve yazılım kodu gibi farklı formatlarda içerik üretebilen sistemler ile bu sistemlerin birleşik formlarını kapsamaktadır. Bu sistemler, veri setlerindeki yapısal kalıpları ve stilistik özellikleri tanıyıp taklit edebilmek amacıyla, makine öğrenmesi, doğal dil işleme ve özellikle de derin öğrenme gibi teknolojileri etkin biçimde kullanmaktadır (Baidoo-Anu & Ansah, 2023; Kaplan-Rakowski et al., 2023). Tüm bu gelişmeler, yükseköğretimde yalnızca mevcut ders içeriklerinin desteklenmesiyle yetinilmemesi gerektiğini, bunun ötesine geçilerek insan-yapay zekâ iş birliğine dayalı yeni öğrenme modellerinin geliştirilmesinin elzem olduğunu göstermektedir. Ancak akademisyenlerin bu tür becerilere yeterince sahip olmaması, öğrencilerin bu teknolojileri verimli biçimde kullanmasını engellemekte ve yükseköğretim kurumlarının küresel ölçekte rekabet gücünü zayıflatabilmektedir. Türkiye’de Strateji ve Bütçe Başkanlığı’nın (2023) dijital teknolojilerin ve özellikle üretken yapay zekânın eğitim alanında yaygınlaştırılmasını stratejik bir hedef olarak belirlemesine karşın, ÜYZ’nin yükseköğretimdeki kullanımı henüz başlangıç düzeyindedir ve akademisyenlerin bu araçları pedagojik bağlamda etkili biçimde kullanma yeterlikleri sınırlıdır. Bu nedenle, akademisyenlerin ÜYZ’ye yönelik farkındalıklarını artırmak, bu araçları derslerine etik ve etkili biçimde entegre etme becerilerini geliştirmek hem yükseköğretimin niteliğini yükseltmek hem de sistematik dönüşümü desteklemek için temel bir gereklilik olarak ortaya çıkmaktadır.

Projenin amacı, mühendislik eğitiminde lisanüstü eğitim gören araştırmacıların öğrenme ve öğretme süreçlerinde ÜYZ'nin kullanımına yönelik ÜYZ’nin entegre edildiği öğretim tasarımları oluşturmaktır.

Kapsam

Üretken yapay zekâ (ÜYZ) teknolojilerinin, özellikle ChatGPT gibi büyük dil modelleri sayesinde hızla yaygınlaşması ile bu araçların mühendislik eğitimine sistematik bir biçimde dâhil edilmesini önemli hale gelmiştir. Mühendislik alanında görev yapan akademisyenlerin ÜYZ araçlarını yalnızca teknik düzeyde anlamaları yeterli değildir, aynı zamanda bu sistemleri pedagojik bağlamda etkili biçimde kullanabilmeleri için özel bilgi ve beceriler geliştirerek ürettikleri çıktıları yönlendirme yetkinliğine de sahip olmaları gerekmektedir (UNESCO, 2023). Bu gereklilik, mühendislik programlarında öğretim tasarımının yeniden yapılandırılmasını, yani teknolojiyi doğrudan entegre eden stratejik bir dönüşüm sürecini gündeme getirmektedir. Öğretim süreçlerinin ÜYZ ile desteklenmesi, mühendislik eğitiminde yalnızca içerik değil, aynı zamanda pedagojik yöntemlerin de dönüşmesini sağlayacaktır. Dolayısıyla, ÜYZ’nin yükseköğretimdeki yükselişi, eğitimcilerin bu teknolojilere erişimini sağlamanın ötesinde, onların bu araçları eğitim süreçlerine entegre edebilecek donanıma sahip olmalarını da zorunlu kılmaktadır. Bu entegrasyon sırasında, etik ve teknik sınırlamaların farkında olunması ve sistemlerin kontrollü biçimde test edilmesi büyük önem taşımaktadır (Chiang et al., 2023; Johri et al., 2023).

Bu kapsamda mühendislik eğitimine yönelik geliştirilecek üretken yapay zekâ destekli öğretim tasarımları; yenilikçi, veri temelli ve uyarlanabilir yaklaşımların temellerini oluşturacak, mühendislik eğitiminin geleceğine yönelik çözüm önerileri sunacaktır. Literatürde, bu alana yönelik çeşitli katkı ve öneriler yer almaktadır (Ilieva et al., 2023; UNESCO, 2024; Crompton & Burke, 2023; Lee & Moore, 2024). Bu öneriler doğrultusunda ÜYZ teknolojilerinin aşağıdaki alanlarda katkı sunabileceği öne çıkmaktadır:

·        Farklı disiplinler özelinde ÜYZ destekli ders tasarımlarının oluşturulması ve öğrenme hedeflerinin belirlenmesi,

·        Etkili öğretim yaklaşımlarının, yöntemlerinin ve tekniklerinin seçilmesi,

·        Zengin ve çoklu ortam içeren öğretim materyallerinin geliştirilmesi,

·        Öğrenci katılımının izlenmesi ve öğretim sürecinin değerlendirilmesi,

·        Öğrenci performansının ölçülmesi ve değerlendirme süreçlerinin optimize edilmesi.

Bu görevlerin ÜYZ ile desteklenmesi, eğitimcilerin öğretimin daha kritik bileşenlerine odaklanmalarını mümkün kılacaktır. Ancak bu noktada, insan denetimi ile üretken yapay zekâ desteğinin hangi düzeyde olacağı, eğitimcilerin rollerini nasıl sürdürecekleri gibi sorular gündeme gelmektedir. Eğiticilerin kendi pedagojik kararlarını koruyarak, ÜYZ sistemlerinden gelen önerileri anlamlandırabilmeleri, etik ilkelere bağlı ve sorumlu bir kullanım geliştirmeleri, aynı zamanda üretken yapay zekâ okuryazarı olmaları bu bağlamda büyük önem taşımaktadır (Felix & Webb, 2024). Bununla birlikte, yükseköğretim düzeyinde ÜYZ’ye ilişkin kullanım politikaları henüz istikrarlı bir yapıya kavuşmamıştır. Bu durum, farklı disiplinlerde öğretim süreçlerinde çeşitlendirilmiş çalışmalar yapılması gerektiğini ortaya koymaktadır. Bu bağlamda yürütülecek etkinlikte, öğretim tasarımı temelli bir yaklaşım ile üretken yapay zekânın mühendislik alanındaki derslere nasıl entegre edilebileceğini ortaya koyan özgün bir etkinlik niteliği taşıyacaktır.

Etkinlik sürecinde, yüz yüze eğitim modeli esas alınarak araştırmacılara ÜYZ eğitimleri sunulacak, atölye çalışmaları ile disipline özgü ÜYZ destekli öğretim tasarımları senaryoları geliştireceklerdir.

 

Etkinlik Koordinatörü ve Düzenleme Kurulu

Koordinatör

Öğr. Gör. Dr. Memnüne KOKOÇ Karadeniz Teknik Üniversitesi Öğretme ve Öğrenme Merkezi

Düzenleme Kurulu

Prof. Dr.  Ali TEMİZ Karadeniz Teknik Üniversitesi, Orman Endüstri Mühendisliği

Prof. Dr. Yüksel GÖKTAŞ Atatürk Üniversitesi, Yazılım Mühendisliği

Prof. Dr. Özcan ÖZYURT Karadeniz Teknik Üniversitesi, Yazılım Geliştirme

Prof. Dr. Faik Özgür Karataş Trabzon Üniversitesi, Fen ve Matematik Eğitimi

Doç. Dr. Selen AYAS Karadeniz Teknik Üniversitesi, Bilgisayar Mühendisliği

Doç. Dr. Mehmet KOKOÇ Trabzon Üniversitesi, Yönetim Bilişim Sistemleri

Öğr. Gör. Dr. Memnüne KOKOÇ Karadeniz Teknik Üniversitesi, Öğretme ve Öğrenme Merkezi 

 


Eğiticiler

Prof. Dr. Yüksel GÖKTAŞ Atatürk Üniversitesi, Yazılım Mühendisliği

Prof. Dr. Faik Özgür Karataş Trabzon Üniversitesi, Fen ve Matematik Eğitimi

Prof. Dr. Özcan ÖZYURT Karadeniz Teknik Üniversitesi, Yazılım Geliştirme

Doç. Dr. Selen AYAS Karadeniz Teknik Üniversitesi, Bilgisayar Mühendisliği

Doç. Dr. Gökhan AKÇAPINAR Hacettepe Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

Doç. Dr. Mehmet KOKOÇ Trabzon Üniversitesi, Yönetim Bilişim Sistemleri

Doç Dr. İlknur REİSOĞLU Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

Öğr. Gör. Dr. Memnüne KOKOÇ Karadeniz Teknik Üniversitesi, Öğretme ve Öğrenme Merkezi 

 

Yardımcı Personel

Öğr. Gör. Dr. Yasemin GÜNER KTÜ Öğretme ve Öğrenme Merkezi

Öğr. Gör Dr. Elif Kılıç GÜNER KTÜ Tıp Fakültesi

 

Başvuru Koşulları ve Katılım

Başvuru Koşulları

  • Bu bilimsel eğitim etkinliği, mühendislik eğitimi alanında lisansüstü düzeyde (yüksek lisans veya doktora) eğitimine devam eden araştırmacılara yöneliktir. Etkinliğe başvuracak adayların aşağıdaki koşulları sağlaması beklenmektedir:

     Başvuru Koşulları:

  • Mühendislik fakültelerine bağlı anabilim dallarında tezli yüksek lisans veya doktora öğrencisi araştırmacı olmak,
  • 0-10 yıl  arasında çalışma deneyimi sahibi mühendislik fakültelerinde genç araştırmacı olmak
  • Üretken yapay  zeka araçlarıyla ve öğretimsel süreçlerle ilgili çalışmaya ilgi ve motivasyon sahibi olmak,
  • Eğitim süresince tüm oturumlara eksiksiz katılmayı taahhüt etmek.
  • Katılımcı Seçim Süreci:

    Katılımcı seçiminde;

  • Türkiye genelindeki farklı üniversite ve şehirlerden denge gözetilecektir,
  • Dezavantajlı bölgelerden başvurulara öncelik verilecektir,
  • Katılımcı Sayısı:

    Etkinlik, birebir etkileşimi ve uygulamalı oturumların verimliliğini artırmak amacıyla 20 katılımcı ile sınırlı olacaktır.

Katılım

  • Etkinliğe katılım kontenjanla sınırlıdır.
  • Etkinliğe katılmadan önce başvuru yapılması ve başvurunun kabul edilmesi gerekmektedir.
  • Etkinlik 3 gün devam edecek olup katılım %100 zorunludur.
  • Katılımcılara, program sonunda katılım sertifikası verilecektir.
  • Etkinlik ücretsiz olup Trabzon dışından katılan katılımcıların yol, iaşe ve konaklama giderleri ile Trabzon’dan katılan katılımcıların iaşe giderleri, TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği "Destek Miktarı ve Ödeme Koşulları" limitleri çerçevesinde proje bütçesinden karşılanacaktır.

Bu aşamada 20 asil ve 10 yedek katılımcı listesi oluşturulacaktır. Asil adaylardan birinin katılmaması durumunda birinci yedeğe katılım imkânı sağlanacaktır. 

 

Başvuru Formu

Mühendislik Eğitiminde Üretken Yapay Zekâ Destekli Yenilikçi Öğretim Tasarımı Eğitimi

 

 

Etkinlik Tarihi ve Programı

Etkinlik Tarihi

18 - 20 Mart 2026

Etkinlik Programı

4.1. Etkinlik Programı ve Bütçesi

SAAT/GÜN

1. GÜN

SAAT/GÜN

2. GÜN

SAAT/GÜN

3. GÜN

09:00 - 09:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Tanışma ve Açılış

09:00 - 09:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Üretken Yapay Zekâ Destekli Senaryo Geliştirme

09:00 - 09:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Üretken Yapay Zekâ ile Yaratıcı Problem Çözme

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr.  Memnüne KOKOÇ

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Özcan ÖZYURT

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Özcan ÖZYURT

DERS KONUSU: Katılımcılarla Tanışma, Bilgilendirme ve Eğitimcilerin Tanıtımı

DERS KONUSU: Mühendislik eğitimi bağlamında öğretim tasarımı süreçlerine yönelik, üretken yapay zekâ araçları kullanılarak öğretim senaryolarının geliştirilmesi.

DERS KONUSU: Üretken yapay zekâ araçlarının mühendislik bağlamında yaratıcı problem çözme süreçlerine entegrasyonu ve bu süreçlerin öğretim tasarımıyla ilişkilendirilmesi, ChatGPT, Gemini, Claude gibi üretken yapay zekâ modelleriyle problem analizi yapma

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Açılışın yapılması, hedefler ve etkinlikler hakkında bilgi, katılımcılarla tanışma ve eğitmenlerin tanıtımı

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Öğretim sürecinin temel bileşenlerinden biri olan senaryo geliştirme çalışmalarını ÜYZ desteğiyle ele alma, mühendislik derslerine özgü öğretim senaryolarını oluştururken ÜYZ teknolojilerinden nasıl yararlanabilecekleri teorik ve uygulamalı olarak gösterme, senaryo geliştirme sürecinde öğrenme hedefleri, öğretim stratejileri ve değerlendirme yöntemlerinin entegrasyonu

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: ÜYZ araçları ile senaryo tabanlı problem çözme etkinlikleri, Mühendislikte “design thinking” süreçlerinin ÜYZ ile desteklenmesi

10:00 - 11:30
Ders Saati: 2

DERS ADI: Mühendislik Eğitiminde Dönüşüm

10:00 - 11:30
Ders Saati: 2

DERS ADI: Üretken yapay zekâ ve Padagoji

10:00 - 11:30
Ders Saati: 2

DERS ADI: Üretken Yapay Zekâ ile Öğrenci Merkezli Öğretim Tasarımları

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Faik Özgür KARATAŞ

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr.  Yüksel GÖKTAŞ

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.  Dr.  Gökhan AKÇAPINAR

DERS KONUSU: Mühendislikte öğrenmenin doğası ve tasarım temelli öğretim

DERS KONUSU: Mühendislik eğitiminde üretken yapay zekâ kullanımı ve padagojik yaklaşımlar, öğrencilerin yaratıcılığını artıran ÜYZ araçlarının pedagojik rolü

DERS KONUSU: Öğrenci merkezli öğretim tasarımları ve geri bildirim mekanizmaları

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Disipline özgü öğrenme hedefleri, Tasarım temelli öğrenmenin kuramsal temelleri ve mühendislik eğitimiyle ilişkisi, mühendislikte öğrenmenin doğası ve alanın kendine özgü bilişsel gereksinimleri, Üretken yapay zekânın, bu dönüşüm süreçlerindeki potansiyel rolü ve katkısı üzerine kavramsal tartışmalar

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Mühendislik eğitiminde üretken yapay zekanın kullanımına yönelik pedagojik yaklaşımlar, yenilikçi öğrenme ortamları geliştirme, ders izlencesi hazırlama.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Öğrenci merkezli öğretim tasarımının kuramsal temelleri (yapılandırmacılık, öz düzenleme, aktif öğrenme), ÜYZ’nin bireyselleştirilmiş öğrenme deneyimlerinin oluşturulmasındaki işlevi, geri bildirim türleri (anlık, özelleştirilmiş, etkileşimli) ve ÜYZ ile dinamik geri bildirim üretimi, öğrenme analitikleri ve ÜYZ tabanlı sistemlerle öğrenci ihtiyaçlarının izlenmesi ve analiz edilmesi

11:45 -13:15
Ders Saati: 2

DERS ADI: Üretken Yapay Zekanın Mühendislik Eğitimde Kullanımı ve Etik Çerçeve

11:45 -13:15
Ders Saati: 2

DERS ADI: Öğretim Tasarımı ve ÜYZ

11:45 -13:15
Ders Saati: 2

DERS ADI: Üretken Yapay Zekâ Destekli Ölçme ve Değerlendirme

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Selen AYAS

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. İlknur REİSOĞLU

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mehmet KOKOÇ

DERS KONUSU: Mühendislik eğitiminde yapay zeka uygulamaları, üretken yapay  zekanın kullanımı ve uygulama örnekleri

DERS KONUSU: ÜYZ’nin kullanılacağı Öğretim Tasarımı Süreçleri

DERS KONUSU: ÜYZ araçlarının ölçme ve değerlendirme süreçlerine entegrasyonu, soru üretimi, rubrik geliştirme, akademik etik boyutları.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Mühendislik eğitimi bağlamında yapay zekâ uygulamalarının gelişimi ve güncel örnekler, Üretken yapay zekâ araçlarının (ör. ChatGPT, Copilot, Gemini) mühendislik derslerinde kullanımı, Üretken yapay zekâ sistemlerinin eğitimdeki rolü: yardımcı araç mı, karar verici sistem mi?, Katılımcılarla birlikte ÜYZ destekli mühendislik uygulamalarının etik değerlendirmesine yönelik örnek vaka analizi, prompt mühendisliği

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Öğretim tasarım sürecinin aşamaları (analiz, tasarım, geliştirme, uygulama, değerlendirme), öğretim tasarımı modelleri bağlamında üretken yapay zekâ araçlarının işlevi (ADDIE, TPACK vb.), öğretim tasarımında ÜYZ entegrasyonu,

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ölçme ve değerlendirme türleri: bilişsel, performansa dayalı, otantik ve formatif değerlendirme, ÜYZ ile çoktan seçmeli test, açık uçlu soru ve vaka tabanlı senaryo üretimi, ChatGPT, Gemini ve benzeri araçlarla rubrik ve değerlendirme kriteri oluşturma, Akademik dürüstlük, yapay zekâ destekli kopya tespiti, intihal ve özgünlük sorunları

13:15-14:00 Öğle Arası

14:00 -15:30
Ders Saati: 2

DERS ADI: Yapay Zekâ Destekli Yenilikçi Öğretim Yaklaşımları

14:00 -15:30
Ders Saati: 2

DERS ADI: Öğretim Tasarımı Sürecinde Kullanılabilecek Üretken Yapay Zekâ Araçları

14:00 -15:30
Ders Saati: 2

DERS ADI: Atölye Çalışması- III

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Memnüne KOKOÇ

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Memnüne KOKOÇ

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Özcan ÖZYURT, Doç. Dr. Gökhan AKÇAPINAR, Doç. Dr. Mehmet KOKOÇ

DERS KONUSU: Öğretim tasarımında üratken yapay zekanın entegrasyonu için kuramsal çerçeve

DERS KONUSU: ÜYZ Araçlarının Materyal ve Etkinlik Geliştirme Süreçlerinde Işlevsel Kullanımı

DERS KONUSU: Üretken Yapay Zekâ Destekli Öğretim Tasarımlarının Geliştirilmesi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Yeterlikler çerçevesi, Yükseköğretimde ÜYZ kullanımına dair ulusal ve uluslararası etik ilkeler ve politika çerçeveleri (YÖK, UNESCO, OECD, vb.), öğrenme yaklaşımları, yöntem ve teknikler, yenilikçi öğretim tasarımları

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Öğreti m tasarımında kullanılacak ÜYZ araçlarının tanıtımı ve içerik tasarımı için bu araçların kullanımı, ChatGPT, Bing Copilot, Gemini, Perplexity, DALL·E, Canva AI gibi araçların tanıtımı ve sınıf içi uygulama senaryoları

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Mühendislik Dersi için Yapay Zekâ Destekli öğretim tasarımı senaryosu geliştirme sürecinde öğrenme yöntem ve tekniklerin seçilmesi, değerlendirme yaklaşımlarının belirlenmesi ve geliştirme sürecinin tamamlanması

15:45 -17:15
Ders Saati: 2

DERS ADI: Atölye Çalışması- I

15:45 -17:15
Ders Saati: 2

DERS ADI: Atölye Çalışması- II

15:45 -17:15
Ders Saati: 2

DERS ADI: Öğretim Tasarımı Sunumları

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Memnüne KOKOÇ, Prof. Dr. Faik Özgür KARATAŞ, Doç. Dr.  Selen AYAS

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr.  Yüksel GÖKTAŞ, Prof. Dr. Özcan ÖZYURT, Doç. Dr. Mehmet KOKOÇ, Doç. Dr. İlknur REİSOĞLU, Doç. Dr. Memnüne KOKOÇ,

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Özcan ÖZYURT, Doç. Dr. Gökhan AKÇAPINAR, Doç. Dr. Mehmet KOKOÇ, Doç. Dr. Selen AYAS, Öğr. Gör. Dr. Memnüne KOKOÇ

DERS KONUSU: Grupların öğretim tasarımı için konu, hedef kitle, öğrenme hedefleri, öğretim stratejisi, yöntem ve teknik belirlemesi ve üretken yapay zeka ile ilişkilendirilmesi

DERS KONUSU: ÜYZ araçları ile İçerik Tasarımı, İçeriklerin Oluşturulması

DERS KONUSU: Grupların öğretim tasarımlarını sunması ve değerlendirme

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu uygulama odaklı atölye çalışmasında katılımcılar küçük gruplar hâlinde çalışarak, üretken yapay zekâ (ÜYZ) destekli öğretim tasarımları geliştirmeye yönelik ilk adımları atma, mühendislik eğitimi bağlamında ders planlamasının temel bileşenlerini belirleyerek, bu bileşenleri ÜYZ araçlarıyla nasıl entegre edebileceklerine dair farkındalık ve uygulama becerisi kazandırma

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Üretken yapay zekâ araçlarıyla (ör. ChatGPT, Gemini, Bing Copilot, Canva AI) içerik üretim süreci, belirlenen öğretim hedeflerine uygun içerik (ör. ders metni, soru seti, vaka çalışması, infografik) tasarımı, disipline özgü içerik ihtiyaçlarının belirlenmesi ve bu ihtiyaçlara uygun araç-amaç eşleştirmesi, katılımcı gruplarının senaryo, öğrenme materyali ya da etkinlik tasarımı üretmesi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Her grubun hazırladığı öğretim tasarımı ürününü (ders planı, içerik örneği, değerlendirme etkinliği vb.) 10-15 dakikalık sunumla paylaşması, Sunumların pedagojik yapı, öğrenme hedefi uyumu, yöntem-teknik seçimi, ÜYZ entegrasyonu ve etik duyarlılık açısından değerlendirilmesi, Sunum sonrası jüri üyelerinin yapılandırılmış değerlendirme formuna göre geri bildirim vermesi

Toplam Ders Sayısı=9

Toplam Ders Sayısı=9

Toplam Ders Sayısı=9

 

 

Etkinlik Yeri ve Konaklama


Etkinlik Yeri

Etkinliğinin teorik eğitimi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Bilgisayar  Mühendisliğinde gerçekleştirilecektir. Burası öğlen yemeklerinin organize edileceği Koru Otel’e 10 dakikalık mesafededir. Teorik  dersler 50 kişilik seminer salonunda,  atölye çalışmaları 40 kişilik teknik yapılı (bilgisayar, projeksiyon  cihazı) bilgisayar laboratuvarında gerçekleştirilecektir. 

    

Konaklama

Tüm katılımcıların iaşe ile Trabzon dışından gelen katılımcıların konaklama hizmetleri, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Turizm Eğitim ve Uygulama Merkezi İktisadi İşletmesi Karadeniz Teknik Üniversitesi, Turizm Eğitim ve Uygulama Merkezi İktisadi İşletmesi Koru Otel bünyesinde sağlanacaktır.  KTÜ Koru Otel; KTÜ merkez kampüsü içerisinde olup havalimanı ve otobüs terminaline 5 dakika uzaklıktadır. Bünyesinde 10 Junior süit, 4 aile süiti,13 double (french), 12 adet triple,70 standart (single) oda ve 1 engelli odası olmak üzere 110 adet oda mevcuttur ve 245 kişiye konaklama hizmeti sunabilmektedir. Bunun yanında 120 kişilik ana restoran, 100 kişilik kafeterya ve 35 kişilik 2 adet seminer salonu mevcuttur. Ayrıca havalimanı ve otobüs terminaline 5 dakika uzaklıktadır. Odalarda klima, LCD televizyon, telefon, elektronik kasa, internet, mini bar, çay, kahve set up hizmeti mevcuttur. Merkezi ısınma sistemi ile 24 saat sıcak su bulunmaktadır.